Dans & Sportstudio Terschelling
Home
Aanmelden
Lesrooster
De dansstijlen
Tarieven
Agenda 2017/2018
De docent
Algemene voorwaarden
Kinderfeestjes
Kostuum verhuur
Contact
Entertainment
Media

 

De Dansstijlen

 

Bij Dans &  Sportstudio Terschelling kunt u verschillende soorten lessen volgen. Hieronder leest u het volledige lesaanbod van 2016/2017. Dans & Sportstudio Terschelling biedt veelzijdige, kwallitatieve dans en sportlessen aan voor jong en oud.

 

Tijdens de danslessen is er aandacht voor de ontwikkeling van het dansniveau maar er is uiteraard ook ruimte voor ontspanning en plezier. 

 

 

 *Algemene dansante vorming 

Vanaf 3 jaar kunnen kinderen al bij mij op dansles. Tijdens deze les laat ik de kinderen spelenderwijs kennis maken met verschillende soorten basis danstechnieken en muziekvormen. Daarin worden dansstijlen verwerkt als klassiek ballet, jazz dance en moderne dans. Daarnaast besteed ik ook aandacht aan de houding, motoriek, muzikaliteit, uitstraling en lichaamsbewustzijn. Maar het dansplezier staat natuurlijk altijd nog voorop!

 

 

*Streetdance-Hiphop 

Er wordt gewerkt aan de basis techniek die wordt gebruikt in alle danslessen zoals lichaamshouding, uitstraling en muzikaliteit. In de les worden elementen uit streetdance, jazzballet & hiphop gecombineerd. De leerlingen maken kennis met de verschillende onderdelen van een dansles, zoals coordinatie, techniek en zelfvertrouwen. Hier wordt gedanst op bekende, populaire muziek die aansluit bij de leeftijd van de leerlingen.

De basis van streetdance & Hip Hop wordt op een speelse, creatieve en muzikale manier in diverse oefeningen gegoten. De les bestaat o.a. uit een warming-updans, spel, speelse techniekoefening, oversteek, swingende einddans en een rustige cooling down.

 

 

*Streetdance-Hiphop 

Streetdance is een mix van Funk, R&B, HipHop en Housedance. Veel te zien in videoclips denk hierbij aan Rihanna, Beyonce, Usher en Neyo. Tijdens de Streetdance lessen worden basisbewegingen aangeleerd en uitgebouwd naar professionele choreografieën. 

Ook wordt er gewerkt aan de basis techniek die wordt gebruikt zoals lichaamshouding, uitstraling en muzikaliteit. De leerlingen maken kennis met de verschillende onderdelen van een dansles, zoals coordinatie, techniek en zelfvertrouwen. Hier wordt gedanst op bekende, populaire muziek die aansluit bij de leeftijd van de leerlingen.

 

  

* Modern - Ballet

Klassiek ballet is de basis voor alle andere dansvormen.
De balletlessen bestaan uit een technisch gedeelte(ballet) en een dansant gedeelte (moderne dans). Dit gedeelte bestaat onder andere uit balansoefeningen en sprong- en draai technieken. Er wordt tijdens deze les uitgebreid gewerkt aan houding, techniek, kracht en lenigheid. Andere belangrijke elementen uit de les zijn aandacht voor de kwaliteit van de beweging, dansgevoel en muzikaliteit.

In de les ligt de aandacht op coördinatie, beheersing en uitvoering, maar het plezier in het beoefenen van ballet ligt voorop.

 

 

*Modern - Jazz 

Het kenmerkende van jazzdans is het dynamische karakter: swingend ,ritmisch en uitdagend. Muziek speelt hierin een belangrijke rol. Ik gebruik muziek die varieert van jazz/r&b tot pop/rock en house. Hierdoor is de moderne jazzles zeer gevarieerd. Ik wil jullie kennis laten maken met lyrical jazz, modernjazz,en showmusical dans. Tevens wil ik in deze les werken aan kracht, souplesse, houding, coördinatie, conditie, presentatie en muzikaliteit. Dit alles verwerk ik in swingende oefeningen, danscombinaties en choreografieën. Het is belangrijk om in je eigen tempo je gevoel voor ritme, groove, kracht en souplesse te kunnen ontwikkelen. Daarom staat persoonlijke aandacht en individuele begeleiding voorop. 

 

 

* Selectiegroepen (AA- A)

De Selectielessen zijn voor enthousiaste dansers die een uurtje dansen in de week niet genoeg vinden én die het leuk vinden om extra op te treden. De Selectie klas heeft een les van 90 minuten per week. In deze lessen komen allerlei verschillende soorten dansstijlen aanbod zoals: Jazz, Modern, Streetdance, Ballet en Hiphop. Er wordt gewerkt aan basistechnieken, lichaamshouding, coördinatie, lenigheid, uitstraling en presentatie. Het is de bedoeling dat je iedere week aanwezig bent, want er wordt meer van je meer verwacht dan in een reguliere les, met als doel om op hoog niveau te gaan dansen.
 
Voor wie is de selectiegroep:
De selectie groep is bedoeld voor getalenteerde meiden/jongens die uitblinken in hun presentatie, concentratie, motivatie, enthousiasme en inzet. Deze groep is voor leerlingen die het liefst de hele dag staan te dansen en zichzelf graag verder willen ontwikkelen. Je steekt boven het gemiddelde dansniveau van de groep uit en pakt de lesstof snel op.

(Deelname aan deze lessen mag op uitnodiging van de docent.)

 

 

*Piloxing

PILOXING ® is een fitnessprogramma dat op unieke wijze het beste van Pilates, boksen en dansen combineert in een high-energy interval training. PILOXING ® baseert zich op de nieuwste wetenschappen. Daarom voer je het uit op blote voeten of speciale PILOXING sokken om je voeten en benen sterker te maken, nog meer calorieën te verbranden en je uithoudingsvermogen te verhogen. Door het toevoegen van verzwaarde PILOXING handschoenen kan je je armen nog meer verstevigen en je cardiovasculaire gezondheid verbeteren. Al veel sterren in Hollywood zweren bij piloxing om in shape te blijven.

 

Hoe ziet een PILOXING ® les eruit?
Eerst beginnen we met warm worden, door simpele passen en wat ‘rustig’ boksen. Al snel gaat het er heviger aan toe: veel armbewegingen en boksen, maar ook voor het voetenwerk moet je je aandacht er goed bij houden. De actieve momenten worden goed afgewisseld met rustigere bewegingen en pilates-oefeningen. Het is een pittige work-out, het gaat non-stop door en het is erg leuk om te doen. Je gaat er lekker van zweten én komt moe, maar voldaan en tevreden uit de les.   

Piloxing is uiterst effectief, je verbrandt er ca. 800 tot 1000 calorieën per uur mee.

 

Wat zijn de voordelen:

  • Stressverlaging.
  • Hoge calorieverbranding.
  • Verbetering flexibiliteit.
  • Verbetering kracht.
  • Verbetering van je houding.
  • Verbetering van je ademhaling.
  • Verlaging van cholesterol.
  • Beter zelfbeeld.

Handig om mee te nemen:

  • Comfortabele sportkleding
  • Flesje of bidon met water
  • Handdoek 

De piloxing lessen zijn het gehele jaar los te volgen voor 8 euro. Een 10-ritten kaart is 65 euro en kan het gehele jaar gebruikt worden. 

Je mag altijd langskomen voor een gratis proefles. 

 

 

 *Pilates 

Bij Pilates train je je belangrijkste spieren – ook wel je core of Powerhouse genoemd- te weten: bekkenbodem, buik, rug en benen. De oefeningen worden rustig en geconcentreerd uitgevoerd zowel staande als op de mat. Je focust je op je innerlijke kracht door je corespieren heel aandachtig te gebruiken en aan te spannen, terwijl je diverse low-impact bewegingen maakt. De spieren worden sterker, en je wordt flexibeler

 

In deze les ligt de nadruk op spierversterkende oefeningen voor het hele lichaam. Deze afwisselende les heeft zowel een krachtige, dynamische kant als een rustige en ontspannende kant. De opbouw van een juiste lichaamshouding, kracht, en flexibiliteit op basis van de juiste ademtechnieken. Tevens voor diepe ontspanning en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten en het rekken van dieperliggende spieren waardoor je je vitaliteit en balans terugvindt. Een les waarin alle aspecten van jezelf aangesproken worden. Deze les is ook zeer geschikt voor vrouwen die na 4 weken na de bevalling weer willen starten met trainen. De les is een mix van de typische pilatesoefeningen en yogahoudingen met invloeden uit de dans.

 

 

*Fitness-bootcamp

Elke vrijdagavond 20.15 uur fitness-bootcamp in de gymzaal van Midsland. Een intensieve full body workout voor iedereen. (Man/vrouw) Ongeacht geslacht, postuur, leeftijd of conditie, je traint altijd op je eigen tempo en intensiteit. Iedereen kan meedoen. De focus bij de deze workout ligt op het verbeteren van je conditie, uithoudingsvermogen, kracht, snelheid en coördinatie. Dit wordt getraind doormiddel van intervaltrainingen met eigen lichaamsgewicht en krachttraining doormiddel van een circuit met o.a de battlerope, speedladder, kettlebel en nog veel meer. Omdat je op verschillende manieren traint maak je gebruik van bijna alle spieren in je lichaam. Het is écht een perfecte manier om vet te verbranden en je gehele stofwisseling een MEGA boost te geven. Proefles = gratis 10 lessen = 65 euro (onbeperkt geldig)

Dansstudio Terschelling  | info@dansenopterschelling.nl